Hanne Paulsrud

Veien til god selvfølelse

Det finnes ikke dårlige klær, bare dårlig vær…

Legg igjen en kommentar

…. eller hvordan var det igjen😅?

Makan til drittvær😂 Vi har fått erfare tidenes våteste juli her i nord, med temperaturvariasjoner mellom 6 og 11 grader. De spektakulære fjellene som jeg drømte om å se, er for det meste godt gjemt i tåken. I tillegg er det nye smitteutbrudd og strengere tiltak. Timingen slo ikke helt til for å si det sånn.

Som erfaren coach kan jeg mye om mental trening, og du tror kanskje at jeg dermed automatisk er glad uansett? At slike trivialiteter som været ikke berører meg – jeg bare tenker positivt..?

Nix. Slik er det ikke. Det ville være løgn å si at jeg ikke er skuffet nå.

Skuffelse er en følelse. Og følelser er viktige navigasjonsverktøy. Et signal om å gjøre noe….

Og det handler om mer enn å «bare tenke positivt».

Erfaringen med været kan lett overføres til mer krevende livssituasjoner, og min erfaring er at det er en stor misforståelse at«bare vi tenker postitivt blir alt bra». Tvert imot tror jeg at akkurat den oppfatningen gjør livet vanskeligere for folk.

Den får oss til å føle oss mislykkede når vi har negative følelser (noe alle har fra tid til annen). For «jeg burde jo være takknemlig, sterk, flink» osv.

Livsmestring handler, for meg, om å være ærlig med seg selv, kjenne på realiteten, og FINNE LØSNINGER derfra. Da får vi livsglede med på kjøpet.

Du finner ikke løsningen hvis du ser bort fra problemet.

Ved å anerkjenne den vonde følelsen og finne løsninger, blir det også lettere å se situasjonen i et større perspektiv, og derved kjenne på mer takknemlighet og glede over alt vi har av gode ting. Det er min erfaring ❤️🙏.

Noen ganger trenger vi hjelp til å stå i det vonde. Men når det gjelder været tror jeg de fleste av oss er i stand til å finne nye løsninger👍👍

Og hvordan går det her i nord?

Takk bare bra. Skuffet, men med gode teknikker og livserfaring sitter jeg ikke lenger fast i skuffelsen over at det ikke ble som jeg drømte om. Jeg har blitt god til å heller lager en ny ramme for ferien ut fra sånn som den faktisk har vist seg å bli.

Heldigvis er mannen min like god❤️👍 Vi har trålet gallerier og museer, og lært masse nytt om Lofoten/Vesterålens kultur og historie. Og om vikingene på Borg!

Også griper vi øyeblikket. F.eks. da vi var eneste gjester på takterrassen i Henningsvær, fordi det ble sol en sånn 15 minutters tid 😂 6 grader riktignok, men et øyeblikk av lykke. FOR et land vi bor i!!!

Og som nordmenn flest lever vi stadig i håpet om bedre vær. De sier det blir bedre over helgen. Det gjelder bare å ha is i magen litt til. Noe som faller lett med 6 grader + i luften….😂😂

Hanne😊

Forfatter: hannepaulsrud

Coach og samtalepartner

Legg igjen en kommentar